دویچ سنتر

فصل اول (12 گام برای مهاجرت به آلمان)

نویسنده: famaserver
26 سپتامبر 2024
0
مهاجرت به آلمان

مهرماه ۱۴۰۱ بود که دویچ سنتر متولد شد و امسال به مناسبت سالگردش ما هم اولین پادکستمون رو منتشر کردیم. قسمت اول رو قراره از زبون موسس دویچ سنتر آقای نبی زاده بشنوین ایشون براتون از تجربه ی سال ها زندگی خودشون در آلمان میگه و همینطور از بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس آلمانی. خب این تجربیات دستاورد های بزرگی داشته که اول از همش ۱۲ گام طلاییه! ۱۲ گام از شروع تا رسیدن به آلمان! که تو این فصل در هر اپیزود قراره باهم به بررسی یکی از این گام ها بپردازیم. راستی یادتون نره هر موضوعی که براتون این روز ها دغدغه است رو به ما بگین تا تو اولین فرصت از متخصصش بخوایم که براتون مفصل راجع بهش صحبت کنه.

درس های دوره

Course Lesson

1

12 گام برای مهاجرت به آلمان- قسمت اولرایگان

+

به مناسبت سالگرد دویچ سنتر ، تصمیم گرفتیم پادکست های صوتی و تصویری با ناام دویچ پاد ، تدارک ببینیم تا در این پادکست ها شما اطلاعات درست و واقعی از روند مهاجرت به کشورهای المانی زبان را بدست آورید و مطلع شوید که در مسیر فراگیری زبان آلمانی و مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان چه مسیری را در پیشه روی خود دارین. این اطلاعات ارزشمند رو سعی کردیم تا به راحت ترین و سریع ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار دهیم به همین علت انتشار پادکست های صوتی و تصویری تدارک دیدیم تا درکمترین زمان ممکن بیشتر و مفید ترین اطلاعات در اختیار شما قرار گیرد. این پادکست ها به صورت رایگان و با حمایت دویچ سنتر اولین و تخصصی ترین موسسه آنلاین آموزش زبان و فرهنگ کشورهای آلمانی زبان تهیه شده است . فصل اول از مجموعه پادکست های دویچ پاد ، شمال 13 قسمت میباشد. ما در طول سالها فعالیت در زمینه ی آموزش زبان آلمانی ، مسیر مهاجرتی بسیاری از زبان آموزان خود را برسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم تا یک نفر برای مهاجرت به کشور آلمان بایستی 12 گام رو پشت سر بگزارد تا بتواند به کشور آلمان برسد.تمامی این گام ها توسط تیم دویچ سنتر تهیه و برنامه ریزی شده است ، در این فصل هرکدام از این 12 گام توسط آقای علی نبی زاده موسس دویچ سنتر به اختصار توضیح داده شده است و در فصل های آینده به صورت مفصل با حضور میهمانانی با تجربه بیشتر توضیح داده میشود.لازم به ذکر است که آقای علی نبی زاده در سال 2006 به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی داشتند و تا سال 2012 در شهر مونیخ آلمان زندگی میکردند و قبل از آن نیز حدود ده سال در کشورهای دیگر تجربه زندگی و مهاجرت داشتند و به همین علت هست که این پادکست ها توسط خوده ایشان تهیه شده اند تا تجارب زیستی خود را با شما به اشتراک بگزارند و در قسمت اول این فصل نیز خودشون در مورد تجاربشان بیشتر صحبت کرده اند. جهت بهبود پادکست ها ، لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگزارین

2

12 گام برای مهاجرت به آلمان- قسمت اول(فایل صوتی)رایگان

+
3

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت دومرایگان

+

در قسمت دوم

در مورد گام اول یعنی آموزش زبان آلمانی صحبت کردیم ، در این اپیزود ابتدا به بحث کتاب آموزشی زبان آلمانی اشاره میشود و بعد از آن در مورد روش های مختلف زبان آموزی صحبت کردیم و نکات مثبت و منفی هر روش رو اشاره کردیم ، به سطوح زبان آلمانی نیز اشاره شده است . همچنین در مورد آزمون های مورد تایید سفارت ، دانشگاهها و کشورهای آلمانی زبان نیز اشاره شده است . امیدواریم در این قسمت توانسته باشیم گره های ذهنی شما در مورد فراگیری زبان آلمانی رو برطف کرده باشیم.لطفا نظرات و همچنین سوالات خود را با ما درمیان بگزارین.

4

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت دوم(فایل صوتی)رایگان

+
5

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت سومرایگان

+

سلام!

به قسمت سوم دویچ پاد خوش اومدین.

در این قسمت ما قراره از اهمیت “جمع آوری مدارک” حتی از همون روزهای اولی که تصمیم به مهاجرت گرفتین،صحبت کنیم.

خب جواب اینکه چرا اینقدر مهمه رو ما تو این پادکست توضیح دادیم.

تو این قسمت براتون به تفصیل توضیح دادیم
که جمع آوری مدارک چقدر زمان بر و چالش برانگیز هست.

از ریز نمرات دبیرستان و دیپلم گرفته تا گرفتن یه توصیه نامه از استاد.

در این قسمت از سامانه سجاد گفتیم و همینطور گرفتن تاییده مدارک تحصیلیتون.

حالا همه ی این ها که جمع شد،نوبت ترجمه می‌رسه و اهمیت یک دارالترجمه مطمئن و باقی کارهای اداری اش!

پس این قسمت رو با دقت گوش بدین.

پیشنهاد مشاور:

 موقع گوش دادن این قسمت پیش خودتون یه کاغذ و مداد بزارین و برای خودتون یه چک لیست درست کنین،اینطوری با خیال راحت مرحله به مرحله پیش می‌رین.

راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم
هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم.

مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی،کاری و پیوست است.

6

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت سوم(فایل صتی)رایگان

+
7

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت چهارمرایگان

+

سلام!

 

به قسمت چهارم دویچ پاد خوش اومدین.

 

پس از جمع آوری مدارک(قسمت سوم،دویچ پاد) در این قسمت می‌پردازیم به “ترجمه مدارک”.

 

و در‌نهایت صحبت می‌کنیم از:

 

۱.اینکه چند نوع دارالترجه داریم.

۲.دارالترجمه رسمی چیه.

۳.اهمیت مهر مترجم، وزارت خارجه و دادگستری.

۴.پانچ چیست و شامل چه چیزهایی است.

۵‌.در‌آخر از مدت زمان اعتبار مدارک ترجمه شده گفتیم.

 

راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم

هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم.

 

مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی،کاری و پیوست است.

8

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت چهارم(فایل صوتی)رایگان

+
9

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت پنجمرایگان

+

سلام!

به قسمت پنجم دویچ پاد خوش اومدین.

پس از جمع آوری مدارک(قسمت سوم و چهارم)
حالا نوبت “تاییده ی مدارک” هست که مفصل قراره در این قسمت راجع بهش صحبت کنیم.

در این قسمت از:

۱. اهمیت تاییدیه گرفتن مدارک

۲‌.موسسه هایی که مدارک ما رو تایید می‌کنن.

۳.کپی برابر با اصل تمامی مدارک

۴. موسسه زاب

۵‌‌.مدت زمان دریافت تاییدیه زاب

۶.مختصری از شرایط کادر درمان در گرفتن تاییدیه.

راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم
هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم.

مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی،کاری، پیوست‌و کادر‌‌ درمان است.

10

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت پنجم(فایل صوتی)رایگان

+
11

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت ششمرایگان

+

سلام!
به قسمت ششم دویچ پاد خوش اومدین! بعد از جمع آوری مدارک و گرفتن تاییده هاشون و در نتیجه ترجمشون می‌رسیم به “لگال” کردن مدارک. در این قسمت براتون از:

۱.معنی لگال کردن یا راستی آزمایی مدارک ما توسط دولت آلمان
۲‌.محل لگال کردن (سفارت آلمان/ویزامتریک)
۳.اعتبار زمانی لگال کردن
۴.ترجمه مدارک در کشور آلمان
۵.ویزامتریک و خدماتش
۶.رابطه ویزامتریک و سفارت آلمان
۷.تصمیم گیرنده نهایی برای ویزا
۸.هزینه های لگال کردن به طور کامل می‌گیم.

راستی،پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم. مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی، کاری و یا پیوست به خانواده.

12

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت ششم(فایل صوتی)رایگان

+
13

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت هفتمرایگان

+

سلام! به قسمت هفتم دویچ پاد خوش اومدین! توجه: اگر قصد مهاجرت کاری و یا گرفتن قرارداد اوسبیلدونگ دارین این قسمت رو از دست ندین. بعد از تمامی مراحل از جمله جمع آوری مدارک، تاییده، ترجمه و لگال حالا نوبت “مکاتبه با آلمان” است. در این قسمت قراره براتون بگیم: ۱.مکاتبه با دانشگاه یا کارفرما ‌۲.مکاتبه با استاید برای مقطع Phd 3.پیدا کردن شرکت های مختلف برای پیدا کردن موقعیت کاری و مکاتبه باهاشون ۴.نکته هایی در رابطه با نوع و فرمت مکاتبه ۵.”لینکدین” و پیدا کردن موقعیت های خوب کاری و یا حتی تحصیلی راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم. مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی، کاری و اوسبیلدونگ.

14

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت هفتم(فایل صوتی)رایگان

+
15

12 گام برای مهاجرت به آلمان- قسمت هشتمرایگان

+

سلام! به قسمت هشتم دویچ پاد خوش اومدین!
این قسمت:Bewerbung بعد از تهیه لیستی از اساتید و یا کارفرماها، برای معرفی خودمون نیاز به چند فایل داریم، که هرکدام در جزییاتی باهم تقاوت دارن.
۱‌.رزومه(CV)
Lebenslauf 2
.Bewerbung 3.
انگیزه نامه / motivation در نوشتن رزومه ما خیلی به جزییات نمی‌پردازیم اما در bewerbung نویسی ما به جزییات بیشتری درمورد خودمون می‌پردازیم. جالبه بدونین که bewerbung ی که ما برای اوسبیلدونگ، کارفرما، و یا دانشگاها می‌نویسیم متفاوت است از bewerbung ی که باید برای سفارت داشته باشیم. نکته: درخواست دانشگاه با دانشگاه برای bewerbung از شما متفاوت است! و تفاوت انگیزه نامه با bewerbung در این نکات است: در انگیزه نامه ما به : توجیه گپ تحصیلی انتخاب کشور و دانشگاه مقصد و یا توجیه تغییر رشته امون می‌پردازیم. راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم.هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم. مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی، کاری و اوسبیلدونگ.

16

12 گام برای مهاجرت به آلمان- قسمت هشتم(فایل صوتی)رایگان

+
17

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت نهمرایگان

+

سلام! به قسمت نهم دویچ پاد خوش اومدین!
این قسمت: آمادگی برای مصاحبه های کاری و یا تحصیلی(Phd) پس از آماده سازی فایل های لازم برای معرفی خودتون و انگیزه‌تون برای اپلای یک موقعیت کاری و یا تحصیلی و ارسال اون‌ها برای کارفرما و یا اساتید موردنظرتون,اگر مدارک اولیه‌ی شما مورد تاییدشون قرار بگیره شما به مصاحبه دعوت می‌شین‌. ما تو این قسمت براتون از مصاحبه های کاری،سطح زبانی لازم،تسلط بر گویش‌ها و لهجه های گختلف آلمانی و همینطور روند مصاحبه ها گفتیم. پیشنهاد مشاور: شما به ورود به سایت دویچ سنتر می‌تونید به راحتی،ویدیو وبینار آقای زبده رو در رابطه با مصاحبه کاری مشاهده کنین و هم‌چنین فایل کتاب ۱۰۱ سوال و جواب پرتکرار مصاحبه های کاری رو دانلود کنید. مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف کاری، اوسبیلدونگ و تحصیلی مقطع دکتری

18

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت نهم(فایل صوتی)رایگان

+
19

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت دهمرایگان

+

سلام! به قسمت دهم ‌دویچ پاد خوش اومدین!

این قسمت: اثبات دانش زبان آلمانی/آزمون‌های معتبر ۱.در‌این قسمت براتون از تفاوت مراکز برگزارکننده ی آزمون های زبان آلمانی گفتیم. ۲‌.تفاوت آزمون های رسمی مثل: ÖSD, DSH ،Goethe، Testdaf و Telc ۳‌.کلاس‌های آمادگی آزمون و منابع مفید آزمون‌ها ۴.اهمیت تسلط بر قسمت‌های مختلف آزمون و پاسخ‌نامه ۵.مزیت‌های آزمون Telc و مراکز برگزارکننده ی این آزمون پیشنهاد مشاور: شما می‌تونین با مراجعه به سایت دویچ سنتر، وبینار خانم “پریا دیدار” در خصوص آزمون تلک را مشاهده کنید و یا اگر این آزمون رو برای اثبات دانش زبانی خود انتخاب کردین می‌تونین از خانم دیدار مشاوره و کمک تخصصی دریافت کنین. راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم. هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم. مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی، کاری، اوسبیلدونگ و یا پیوست.

20

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت دهم(فایل صوتی)رایگان

+
21

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت یازدهمرایگان

+

سلام! به قسمت یازدهم دویچ پاد خوش اومدین!

این قسمت: حضور در سفارت آلمان/ویزامتریک در این قسمت به این سوال ها جواب دادیم: ۱.آیا ویزامتریک در روند تایید و یا رد پرونده ی ما تاثیرگذاره؟

۲.نقش ویزامتریک چیه؟

۳.هنوز مثل قبل باید از ویزامتریک وقت مصاحبه بگیریم؟

۴.برای وقت شینگن به کدوم سایت باید مراجعه کنیم؟ویزامتریک یا سفارت آلمان؟

۵‌. گرفتن وقت لگال کردن مدارک به عهده ی کدوم سایت است؟

۶.از کجا چک لیست و چگونگی ترتیب مدارکمون رو برای روز مصاحبه تهیه کنیم؟

۷.هزینه های جاری در ویزامتریک به تومان است یا یورو؟

۸.در مجموعه ویزامتریک عکاسی و یا کپی از مدارکمون انجام میشه؟

و در نهایت براتون یک کلیتی از اهمیت انگیزه نامه گفتیم که در قسمت های آینده به صورت جامع تر حتما بهش می‌پردازیم. توجه: اگر وقت ویزامتریک دارین مجموعه دویچ سنتر می‌تونه به شما در تهیه مدارکتون،چینِش مدارک و همینطور آماده سازی آن‌ها کمک کنه. راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم. هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم. مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف دریافت ویزای شینگن، تحصیلی، کاری و اوسبیلدونگ.

22

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت یازدهم(فایل صوتی)رایگان

+
23

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت دوازدهمرایگان

+

سلام!

به قسمت دوازدهم دویچ پاد خوش اومدین!

این قسمت: بعد از دریافت ویزا

در این قسمت به این سوال‌ها قراره پاسخ بدیم:

۱.روز ورود به خاک آلمان چقدر پول و سرمایه می‌تونیم همراه داشته باشیم؟

۲.تمکن مالی برای دانشجویان چقدر است؟

۳.در فرودگاه آلمان نیازه مقدار سرمایه همراهمون رو به مسولین اعلام کنیم؟

۴.از فرودگاه چطور به محل اقامتمون برسیم؟

۵.پیدا کردن خونه در آلمان راحته یا سخت؟

۶.وِگِ (WG) چیه و مزیت‌هاش چیه؟

راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم.هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم.

مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی،کاری، اوسبیلدونگ و ویزیتوری.

24

12 گام برای مهاجرت به آلمان-قسمت دوازدهم(فایل صوتی)رایگان

+
25

12 گام برای مهاجرت به المان-قسمت سیزدهمرایگان

+

سلام!

به قسمت سیزدهم دویچ پاد خوش اومدین!

این قسمت: پس از ورود به آلمان

در این قسمت به جواب یک سری سوال‌های اساسی می‌پردازیم:

۱.مِلده کردن یعنی چی؟

۲.تمامی خونه ها و یا وِگه ها قابلیت ملده کردن دارن؟

۳.چندساعت کار قانونی میشه انجام داد؟

۴.کار غیرقانونی چیه و معایبش چیه؟

۵.آیا نیازه حتما خودمون رو بیمه کنیم؟هزینه های درمانی در کشور آلمان چطوره؟

۶.باز‌کردن حساب بانکی چه‌طوریه؟تفاوتی درمورد حساب‌های بانکی وجود داره؟

راستی، پاسخ‌گوی تمام سوالات شما هستیم.هم در سایت هم در اینستاگرام می‌تونین از ما بپرسین و ما راهنماییتون کنیم.

مخاطبین این قسمت: مهاجرین با اهداف تحصیلی،کاری و اوسبیلدونگ.

26

12 گام برای مهاجرت به المان-قسمت سیزدهم(فایل صوتی)رایگان

+

دیدگاه ها

Comments

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

شاید دوست داشته باشید

پادکستهایی که سایر بازدیدکنندگان توصیه کرده اند